Sesetengah orang kelihatan pendek kerana mereka mempunyai bentuk kaki berbonggol di kawasan paha, pinggul dan punggung. Bonjolan yang menyebabkan kaki anda kelihatan tidak menarik.

Bonjolan ini biasanya berpunca daripada lemak trochantric yang sangat degil kerana sukar untuk disingkirkan. Ramai wanita yang mempunyai selulit di kawasan paha mereka dan ada wanita langsing turut mempunyai selulit. Ini kerana ketika wanita mempunyai tahap estrogen meningkat akan menyebabkan selulit di kawasan paha terbentuk.

Perkara ini juga akan berlaku bagi mereka yang mempunyai lemak di bahagian lutut dan bonjolan otot. Keadaan ini juga dapat merosakkan keindahan bentuk panjang kaki panjang yang menawan.

Terdapat beberapa rawatan untuk merawat masalah kaki.

Varicose vein : Rawatan Laser Endovenous.

Masalah ini selalu berlaku dalam kalangan wanita yang sering berdiri atau duduk terlalu lama. Keadaan ini boleh berlaku ketika hamil disebabkan oleh tekanan berat bayi menindih menyebabkan peredaran darah pada kaki yang lebih rendah. Pertambahan berat badan seperti lemak lebih dalam perut juga boleh menyebabkan urat kapilari pecah di kaki.

Varicose vein ialah salur darah urat yang besar, timbul, bengkak dan memutar. Ia biasanya kelihatan di kaki dan boleh dilihat di bawah kulit. Vein atau salur darah kecil kelihatan berwarna merah, ungu dan kebiruan. Urat labah-labah vein mudah kelihatan melalui kulit. Ia biasanya kelihatan pada kaki dan muka.

Laser endovenous ialah rawatan utama untuk menghapuskan vena varikos dengan cepat. Rawatan laser endovenous menggunakan tenaga pancaran cahaya laser yang di dibenarkan. Laser menyalurkan cahaya kepada tisu yang disasarkan dengan tepat supaya ia tidak memberi kesan kepada tisu sekeliling . Laser telah membuktikan selamat digunakan dan keberkesanannya melalui pelbagai jenis prosedur perubatan daripada pembedahan mata hingga ke dermatologi. Rawatan harus dilakukan oleh doktor yang mahir dan berpengalaman. Laser menawarkan komplikasi risiko yang jauh lebih rendah daripada pembedahan konvensional.


Hanya laser endovenous boleh merawat vena varikos dan urat biru. Beberapa doktor estetik mendakwa mereka boleh lakukan merawat vena varikos tetapi mereka hanya mampu mengurangkan kapilari. Anda perlu ketahui terdapat pelbagai jenis rawatan yang ditawarkan di pasaran. Anda perlu memastikan bahawa rawatan yang ditawarkan berketepatan dengan masalah yang dihadapi. Setiap rawatan berbeza bagi setiap individu dan permasalahannya.

Ketika rawatan laser endovenous, fiber nipis dimasukkan ke dalam vena yang rosak melalui ruang masuk yang sangat kecil pada kulit. Cahaya laser yang dipancarkan melalui gentian, gentian dan ditarik perlahan lahan melalui urat, ini akan memberi jumlah tenaga yang tepat disasarkan ke tisu bertindak balas dengan tenaga sehingga menyebabkan urat menutup . Urat yang ditutup ialah urat cetek yang mengendalikan kurang daripada lima peratus daripada aliran darah badan. Darah dihalakan secara automatik kepada urat yang lain iaitu urat yang lebih sihat.

Prosedur minimum invasif tidak memerlukan anaestesia am. Hanya anestetik setempat digunakan untuk mengebaskan kawasan di mana doktor perlu merawat. Pesakit digalakkan untuk berjalan sejurus selepas prosedur dan boleh meneruskan aktiviti biasa pada hari yang sama.

Parut : Rawatan Legato bersama stem cell atau PRP Rawatan legato ialah gabungan radio frekuensi dan cahaya plasma seperti suntikan jarum. Ia adalah untuk bukan rawatan pembuangan bulu, anti penuaan, pelapisan kulit ablative, rawatan berpigmen dan rawatan urat kaki. Radio frekuensi menembusi masuk ke dermis untuk merangsang pembentukan kolagen dan sel stem faktor pertumbuhan menyembuhkan kawasan parut. Pemindahan lemak akan digunakan untuk parut yang dalam. Lemak yang kaya dengan sel stem akan membantu proses penyembuhan yang cantik.

Rawatan penyingkiran rambut: Laser diod dan (super) penying­kiran rambut .

Laser diod sesuai untuk jenis kulit lebih gelap, selamat dan pasti dapat mengurangkan rambut atau penyingkiran: SHR mempunyai kaedah pemanasan beransur-ansur berkesan merosakkan folikel rambut sambil mengelakkan kecederaan kepada kulit sekeliling. Hanya rawatan sahaja anda dapat mengurangkan 90 peratus daripada rambut kaki.

Vaser high defination dan thermitight merupakan rawatan yang sangat berkesan. Ia boleh mengurangkan jumlah lemak yang besar mahupun sedikit. Kelihatan lebih licin dan rata selepas rawatan bagi bahagian paha, mengurangkan penglihatan selulit dan kulit tidak rata. Hanya doktor yang mahir dengan rawatan ini sahaja yang boleh merawat selulit. Thermitight boleh merawat lekuk dan penampakan yang berketul-ketul pada paha dan punggung. Frekuensi radio berkesan (RF) selamat untuk memanaskan tisu di bawah permukaan kulit, mengetatkan kulit yang longgar dan merangsang pengeluaran kolagen baru selepas liposeleksi untuk bahagian dalam paha .