Saturday, February 7, 2015

TOP 10 BUAH-BUAHAN MELAWAN PENUAAN

Buah-buahan yang disenaraikan di bawah boleh membantu mengurangkan tanda-tanda penuaan seperti garis-garis halus, patch dan discoloring kulit dan lain-lain Pemakanan yang betul membawa kepada kesihatan yang baik, yang seterusnya membawa kepada kulit yang baik dan sempurna.
1. KIWI

buahan untuk penuaan

Antioksidan yang terdapat dalam buah kiwi telah ditunjukkan untuk membantu mengekalkan kulit dan melambatkan pembentukan kedutan, dan mengembalikan kecantikan. Vitamin C dan E adalah anti-oksida yang membantu dalam membantu kulit dari serangan radikal bebas. Pencegahan dari anti-penuaan dan kulit yang sihat dicapai kerana pengurangan pengoksidaan fotosensitif dan pendedahan kepada sinaran ultra-ungu yang berbahaya.
2.  DELIMA
Pomegranate

Delima yang diperkaya dengan pelbagai vitamin dan mineral seperti fosforus, riboflavin dan lain-lain, membantu menghasilkan kulit yang cantik. Permohonan daripada ekstrak membekalkan khasiat kepada sel-sel fibrocast dan ini mengeluarkan elastin lanjut, kolagen dan lain-lain membantu rembesan dalam mengetatkan kulit dan fleksibiliti. Ekstrak buah-buahan meningkatkan fungsi sel-sel kulit ke tahap yang hebat.

3. TEMBIKAI
Watermelon

Tembikai membekalkan nilai pemakanan yang baik dan menghalang kulit daripada kedutan berbahaya atau perubahan warna. Kulit bersama-sama dengan biji perlu diadun dengan baik sebelum siap. Ia mengandungi vitamin penting anti-oksidan seperti vitamin A, vitamin-B dan vitamin-C. Di samping itu, biji tertumpu sumber zink, selenium, vitamin E etcconcentrated dengan vitamin penting, ia membekalkan nilai pemakanan yang besar dan menghalang kulit daripada kedutan berbahaya atau perubahan warna. Kulit bersama-sama dengan biji benih perlu diadun dengan baik sebelum sipa. Ia mengandungi vitamin penting anti-oksidan seperti vitamin A, vitamin-B dan vitamin-C. Di samping itu, biji tertumpu sumber zink, selenium, vitamin E dan lain-lain
4. AVOKADO
avocado

Vitamin B kompleks dan E hadir dalam avokado memberi khasiat yang lengkap untuk kulit. Vitamin E membantu dalam menggalakkan kulit yang sihat dan posstasium hadir mengekalkan paras air yang betul di dalam badan. Glutathione yang meningkatkan tahap imuniti dan juga membantu menenangkan proses anti-penuaan.
5. MANGGIS
Mangosteen
Xanthone sebatian yang hadir dalam buah manggis, menyediakan nilai pemakanan sihat untuk badan anda. Anti-oksidan seperti catechin hadir dalam buah ini terhadap radikal dan mereka yang tertumpu dengan vitamin C. Oleh itu, vitamin C membantu dalam mencapai kulit yang licin dan bercahaya.
6. BETIK
Papaya
Hanya mengoreskan kulit betik pada kulit anda boleh melakukan keajaiban pada kulit anda. Betik membantu dalam mencapai kulit yang baik dan kulit anti-kedut. Betik tertumpu dengan vitamin A, E dan C, yang membersihkan kulit dan memberikan khasiat yang betul kepada kulit. Promosi pembaharuan kulit, peningkatan dalam sel-sel dan pengelupasan satu berlaku kerana enzim papain tersebut.
7. APEL
Apple
Cuka epal adalah sangat sihat untuk kedua-dua kulit dan badan. Sebatian organik dan enzim yang hadir dalam epal membantu dalam mengurangkan lemak dan mengekalkan tahap besar air. Oleh kerana pengekalan yang lebih tinggi daripada air kulit kelihatan segar dan sihat. Cuka epal dicairkan membantu dalam peraturan yang betul tahap pH.
8. PISANG
Banana


Satu jumlah yang besar daripada vitamin C dan B6 membantu dalam mengawal keanjalan kulit dan kepaduan. Penuaan pra-matang boleh dielakkan kerana mangan dan pelbagai antioksidan yang terdapat dalam buah-buahan ini anti penuaan. Mereka membantu dalam melindungi kulit dari kemusnahan dan menyediakan penghidratan. Jika anda makan pisang setiap hari, kekeringan dan ketidakselesaan boleh pasti disimpan di teluk.
9. BERRY
Berries

Beri yang tertumpu dengan antioksidan dan vitamin C, yang membantu untuk membentuk dan membuat kolagen yang lebih kukuh daripada sebelumnya. Kolagen membantu dalam mengurangkan kedutan dan perubahan warna kulit.
10. ANGGUR
Grapes

Mangan dan vitamin C yang terdapat dalam anggur membantu untuk memerangi sinaran ultra-ungu yang berbahaya dan pelbagai anti-oksida melawan radikal bebas.

No comments: