Monday, July 2, 2012

HERBA + LIFE = HERBALIFE

Salam,

Harap awak dapat luangkan masa 1-2 minit untuk menjawab beberapa soalan di bawah supaya saya dpt buat analisa kesihatan dan cadangkan produk Herbalife yg sesuai utk awak:-

1. Jantina

2. Umur

3. Tinggi dalam cm

4. Berat terkini dalam kg

5. Apa yang anda selalu ambil sebagai sarapan?

6. Berapa banyak air yang diminum dalam masa satu hari

7. Adakah anda selalu mengambil snek di antara waktu makanan utama? Jika ya, namakan jenis snek tersebut.

8. Adakah anda minum lebih banyak minuman manis/ kopi berbanding air kosong setiap hari?

9. Bilakah waktunya anda biasanya mengambil makan malam?

10. Adakah anda mempunyai sebarang masalah kesihatan?

11. Ceritakan lebih lanjut mengenai masalah anda berkaitan berat badan supaya saya dapat berikan lebih banyak cadangan untuk anda:-

JAWAPAN.

Perempuan, 45 th, 5' 2", 70 kg, mee hoon/mee grg, kueh mueh, tosai, capati....1.5L (2 btl), jarang2, mnm manis bfast pagi shj, jrg mkn mlm - kadang je...klu mkn pun pkl 8 mlm, drh tinggi, asid tinggi nk jd gout, klu duduk ssh nk bangun, duduk lama atas krusi bila bgn rasa kebas2 kaki, naik tangga rs sket cungap2, selalu gak pegi gim kat pej.... buat keje rmh peluh klua byk, itu saje...

Salam Puan,

Terima kasih kerana menjawab soalan saya. Berdasarkan ketinggian, berat ideal awak ialah antara 50-55kg. Herbalife boleh bantu awak turunkan berat badan dgn cara yg sihat dan selamat.

Mula-mula biar saya terangkan mengenai cara pemakanan awak sekarang. Awak selalu ambil sarapan seperti kuih-muih dan mee yang mana masih tidak mempunyai khasiat sepenuhnya dan nutrien secukupnya yang diperlukan oleh sel-sel badan berfungsi dgn baik. Sebenarnya sarapan pagi yang kita ambil mempengaruhi kesihatan dan berat badan kita.

Bila kita tidur waktu malam, kita tidak makan antara 6-8jam. Pada masa ini badan kita seolah-olah 'berpuasa'. Sebaik sahaja bangun dari tidur, beribu-ribu sel dalam badan kita memerlukan vitamin dan mineral untuk mampu menjalankan tugas dengan baik. Apabila kita ambil sarapan pagi yg berat seperti makan mee dan nasi atau roti canai, makanan dengan karbohidrat yang tinggi ini akan bertukar menjadi gula apabila masuk kedalam tubuh. Ini mengakibatkan insulin dalam badan akan meningkat untuk memproses gula yang masuk dan menukarkannya menjadi lemak.

Apabila paras gula menurun, insulin juga akan menurun. Ini akan menyebabkan kita menjadi kembali lapar dan kurang bertenaga. Apabila kita mengambil semula makanan berkarbohidrat tinggi, proses yang sama akan berulang. Dengan kadar insulin yang naik dan turun dengan tidak sekata,pankreas yang berfungsi mengeluarkan insulin, terpaksa bekerja keras untuk mengawal gula dalam badan. Dengan kerja keras yang dilakukan oleh pancreas ini, lama kelamaan akan cepat menjadi rosak dan menyebabkan terjadinya diabetes.

Dengan mengambil banyak gula, lemak akan bertambah dalam badan. Lemak yang tinggi dalam badan pula akan menyebakan salur darah menjadi sempit. Ini menjadi penyebab kepada kegemukan dan obesity serta penyakit berbahaya seperti darah tinggi dan kencing manis.

Masalah kesihatan dan kegemukan berkait rapat dengan sarapan yang kita ambil setiap pagi. Badan kita memerlukan sarapan pagi yang seimbang dan berkhasiat untuk mengekalkan paras insulin dalam keadaan seimbang. Sarapan yang sihat juga memberikan kita tenaga serta membekalkan sel-sel badan kita dengan vitamin dan mineral yang diperlukan. Ini mengelakkan kita daripada rasa cepat lapar dan teringinkan karbohidrat. Badan kita akan menggunakan lemak yang disimpan sebagai sumber tenaga.

Awak juga perlu menambah pengambilan air kerana badan kita memerlukan air yang mencukupi bagi menjalankan fungsi dengan betul. Badan kita terdiri daripada 70% air. Untuk memastikan organ badan berfungi dengan baik, air yang mencukupi sangat penting. Tanpa air mencukupi, badan akan menjadi dehidrasi. Perasaan cepat lapar, kurang bertenaga dan rasa mengantuk mungkin disebabkan oleh dehidrasi dan kekurangan air dalam badan. Oleh sebab itu adalah penting untuk memastikan kita mengambil lebih daripada 4Liter sehari.

Sekiranya awak berminat menurunkan berat badan secara sihat dengan Herbalife, saya cadangkan awak ambil satu set iaitu Formula 1, Formula 3 dan tea mix.F1 mengandungi vitamin dan mineral yg diperlukan sebagi nutrisi seimbang kepada berjuta-juta sel dalam badan kita dan F3 pula untuk membentuk otot dan memberikan bentuk badan yang menarik, dan mengatasi masalah perut dan pinggang awak sekarang.

Teamix pula untuk meningkatkan metabolisme badan dan membuang toksin. Ini akan membantu mempercepatkan penurunan berat badan dan memberikan tenaga.

Awak juga boleh ambil Aloe Vera Concentrate untuk memperbaiki sistem penghadaman dan mencuci usus dari toksin. Ini akan memudahkan penyerapan nutrien daripada shake dan membantu penurunan berat sebanyak 30%.

Puan boleh ambil shake Herbalife sebagai sarapan setiap hari untuk meperbaiki kesihatan dan memperbaiki masalah darah tinggi dalam jangka masa panjang. Shake sekali lagi waktu dinner, dan hanya 1 kali makan secara normal untuk turun berat badan.

Sekiranya berminat, boleh email kepada saya. Saya boleh bantu dapat produk dengan 42%.

Aziera Yazid-

0179360797

http://azierayazid.blogspot.com



No comments: