Wednesday, December 28, 2016

DURIAN BELANDA (SARAT DENGAN KHASIAT)

Buah Durian Belanda , mungkin asing bagi anda tetapi khasiatnya sangat banyak terutamanya dalam rawatan penyakit kanser bermula dari buah sehinggalah ke akar pokok durian belanda itu sendiri. Ia mempunayi manafaat yang tersendiri. Disebalik rasanya yang durian belanda menyimpan pelbagai nutrisi penting untuk kesihatan. Ianya diperkaya dengan vitamin, mineral dan serat. Pengambil durian belanda mencukupi keperluan harian sebanyak 13 %.


TAHUKAH ANDA?

Di Indonesia dikenali sebagai buah Sirsak yang berasal dari Bahasa Belanda, ZuurZak,. Manakala nama latin ialah Anona-Muricata Linn.

KHASIAT LAIN...!

Biji buah durian belanda mengandungi zat emesis yang dapat digunakan untuk mengurangkan rasa mual dan muntah.
  • Dengan merebus daun durian belanda digunakan untuk menampal kulit yang melecur
  • Rebusan daun nya dapat menyembuhkan beberapa penyakit seperti gangguan pundi kencing, hempedu, batuk-batuk, demam, kaki bengkak dan gangguan pencernaan
  • Kulit dari akar pokok dikatakan dapat menjadikan penawar racun
  • Bunga Durian Belanda dapat mengubati gangguan pada hidung.

10 KALI GANDA

Selain dikatakan dapat merawat kanser, durian juga boleh mengubati masaalah sesak nafas kerana zat autogen yang terdapat di dalamnya.


DAUN DURIAN BELANDA

KEBAIKAN 

1. MENCEGAH KANSER - Annoonaceous Acetogenina adalah fitrokimia yang terdapat dalam daun, biji dan batang durian belanda. Zat ini memainkan peranan penting dalam menghindari serangan kanser dan virus, membunuh sel-sel ganas seperti kanser payudara, usus besar, prostat, paru-paru dan banyak lagi.

2. TINGKATKAN TENAGA - Jika anda kurang bersemangat dan letih, cubalah mengambil buah durian belanda. Selain aromanya yang segar, ia juga boleh mengembalikan mood anda. Unsur Thiamine amat berguna untuk meningkatkan tenaga anda.

3. MELANCARKAN PEMBUANGAN AIR KENCING - Jus Durian Belanda dapat menjadikan ubat ketika anda mengalami rasa sakit ketika membuang air kencing.

4. KURANGKAN MIGRAIN - Buah in mengandungi Riboflanin atau vitamin Bs yang sangat efektif dalam meredakan sakit kepada atau migrain.

5. CEGAH ANEMIA - Kandungan zat besi dalam durian belanda juga dapat meredakan gejala anemia yang menyerang sesiapa sahaja.

ISI YANG MEMANG MENYELERAKAN KALAU DI SIMAPAN DI DALAM PETI SEJUK

No comments: