Friday, December 16, 2016

PENTINGNYE KESIHATAN BAGI TUBUH KITA

Kesihatan merupakan salah satu faktor untuk melakukan aktiviti sehari-hari. Oleh sebab itu kita tidak boleh meremehkan kesihatan kita.

Ramai orang memiliki berbagai keluhan kesihatan akibat tidak memperdulikan kesihatan tubuhnya baik itu keluhan yang ringan hingga yang berat seperti kegemukan, diabetes, penyakit jantung, masaalah pencernaan dan sebagainya.

Banyak hal yang dapat dilakukan untuk dapat menjaga kesihtan dan diantaranya adalah: Olah raga, mengambil makanan bergizi, mengambil buah-buahan secara teratur, istirehat yang cukup dan meminum air putih yang banyak.

Dengan mengambil makanan yang sihat dan bergizi maka tubuh kita tidak akan mudah terserang penyakit, di mana berbagai makanan yang banyak mengandungi gizi dan nutrisi tersebut dapat membantu mengeluarkan racun dalam tubuh kita khusus pada bahagian hati.

Mari kita membiasakan menjaga kesihatan badan kita hari-hari supaya kita memiliki tubuh yang sihat dan kuat.

TIPS UNTUK KESIHATAN TUBUH KITA 

1. "Perbanyakan gerak tubuh mesti pun kecil tapi besar faedahnya bagi tubuh kerana hidup era sekarang tiap darah manusia pasti di selimuti lemak. Cuma yang berbeda adalah kadar lemak bagi setiap kita. Dengan gerak membuat pori-pori kulit terbuka dan mengeluarkan peluh jadi fikiran dan penafasan menjadi lebih lancar  sempurna".

2. "Mengambil ubat antibiotik untuk wanita hamil juga dapat menyebabkan janin lahir cacat, untuk itu wanita hamil perlu menjaga kesihatannya agar tidak sampai harus mengambil antibiotik, apalagi akhir-akhir ini banyak keluhan di bidang THT"

3. "Kurangi makan makanan yang mengandungi lemak dan protein agar usia manusia dapat lebih panjang, ketimbang harus menjalani segala jenis yang menunjang penurunan berat badan, kemungkinan memang dapat menurunkan berat badan cuma badan tidak enjoy cenderung strees kerana terpaksa".

4. "Penyebab terkena penyakit sinusitis umumnya kerana badan mulai lemah dan mulai muncul alergi. Sakit kepala di akibatkan peredaran darah ke otak kurang lancar dan lendir-lendir yang banyak menempel di hidung dan akan berlaku kesumbatan".

5. "Kelebihan vitamin tiada masaalah cume dengan memperbanyakkan meminum air, vitamin akan larut didalam nya sehingga jangan takut untuk mengambil vitmin".

6. "Apa pun yang berlebihan pastinya tidak baik untuk kesihatan dan lebih baik yang sewajarnya dan tetap memperlihatkan had umur, bentuk fizikal jadinya kita tidak terlalu over dalam segala hal demi menjaga kesihatan kita".

 Insyaallah

No comments: